• Lorem ipsum
RAFFIA.FI VERKKOKAUPAN EHDOT
Päivitetty 15.4.2020

1. TILAAMINEN / SOPIMUKSEN TEKEMINEN

Tilaaminen tapahtuu Raffia.fi verkkokaupasta.

Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa on näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksen hinta. Minimitilaus 59€.

Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällön. Tuotteet valmistetaan käsityönä, joten niissä on pieniä eroja ja tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.

Raffia on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Raffia on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.
 
2. TUOTTEET JA TAKUU
 
Raffia pyrkii varmistamaan, että verkkosivuston värit vastaavat mahdollisimman tarkasti todellisen tuotteen värejä. Asiakkaan on huomioitava, että tuotteissa käytetään luonnon materiaaleja, mikä sallii pienet erot väreissä ja koossa. Raffia ei tarjoa palautuksia, korvauksia tai vaihtoja, jotka johtuvat materiaalien ulkoasusta tässä kuvatulla tavalla. Nämä ovat kaikki erityisiä ainutlaatuisia näkökohtia, jotka asiakas hyväksyy ostaessaan tuotteita Raffian valikoimasta.
 
Jotkut luonnon materiaaleista (kuten puu) reagoivat lämpötilan ja kosteuden vaihteluihin laajentumalla tai supistumalla. Tuotteisiin voi tulla halkeamia materiaalien mukautuessa - tämä ei ole vika, vaan luonnollinen ilmiö luonnontuotteissa. Monissa puulajeissa on oksia ja vaihtelu väreissä, pintakuvioissa ja oksissa kuvastaa puun luonnetta, eikä ole näin ollen vika. Mikään tuote ei ole täysin samanlainen, ja asiakkaan tulee hyväksuä vaihtelu sävyissä, pintakuvioissa, uurteissa, murtumissa ja oksissa.

Mitään edellä mainituista ei siis pidetä vikoina. Edellämainitut muutokset ovat osa käsintehtyjen tuotteiden kauneutta. 
 
Raffia antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen takuun.

3. HINNAT

Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu Raffia.fi -sivustoilla.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Kuljetuksen erillinen hinta näkyy jokaisen verkkokaupasta ostettavan tuotteen yhteydessä. Kuljetusmaksu määräytyy verkkokaupan kassalla tuotteiden kokonaismäärän  perusteella.

Tuotteiden hinnat voivat muuttua. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.

4. TOIMITUS JA KULJETUS

Raffia toimittaa tilatut tuotteet mahdollisimman nopeasti. Arvioitu toimitusaika tilauksille on 7-10 arkipäivää. Raffia tekee kaikkensa varmistaakeen, että tilaus saapuu arvioidun toimitusajan kuluessa. Maksimitoimitusaika on 30 päivää tilauksen tekemisestä seuraavasta päivästä. Kaikki tavarat toimitetaan saatavuuden mukaan. Raffia ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin Raffia ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.
 
Raffia on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä. Jos Raffia ei pysty toimittamaan tuotteita 30 päivän kuluessa, tästä ilmoitetaan asiakkaalle heti. Jos Raffia ei pysty toimittamaan tuotteita 30 päivän kuluessa, asiakas voi peruuttaa toimittamattomat tuotteet milloin tahansa, kun asiakkaalle on ilmoitettu myöhästyneestä toimituksesta. Jos maksu on jo suoritettu, asiakas saa täyden hyvityksen kyseisestä tuotteesta tai tuotteista.

Tuotteiden kotiinkuljetuksen asiakkaalle hoitaa pääsääntöisesti DPD. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen toimitusta yleensä yhteyttä asiakkaaseen soittamalla. Kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle. Esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan kerrostalon ulko-ovelle (ala-ovelle).
 
Kuluttajakaupan mukaisesti Raffia on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Raffiaan palauttamisen yhteydessä, on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.
 
Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Raffia ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.

Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä kuljettajalle. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Raffian asiakaspalveluun sähköpostitse [email protected] 

Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta Raffian asiakaspalveluun [email protected] Epäselvissä tapauksissa jos asiakas ei edellä mainittua vahinkoa ole peruutusajan sisällä ilmoittanut, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi.

5. HENKILÖTIEDOT

Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan Raffian asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain Raffian asiakaspalvelukäytössä.

Raffia ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää Raffiaa poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.

6. PALAUTUSOIKEUS

Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. 

Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan.

Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Raffian asiakaspalveluun sähköpostitse [email protected]Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.
 

7. TUOTTEEN PALAUTTAMINEN

Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä Raffian asiakaspalveluun sähköpostitse [email protected]  Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet. Tuotteet on palautettava alkuperäispakkauksessa ja ne on palautettava uudessa ja käyttämättömässä kunnossa.

Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen yhteystiedot, tilinumero ja pankkiyhteys, tilausnumero ja lähetysilmoituksen kopio.

Palautustapauksissa asiakas on velvollinen palauttamaan tuotteen omalla kustannuksellaan.
 
Rahat palautetaan asiakkaalle viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen.

Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Raffialle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. 


8. REKLAMAATIOT
 
Raffia vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun [email protected] mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota. Katso lisätiedot kohdasta 4. Toimitus ja kuljetus.

Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisesti tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Raffia vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Raffian asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. 

Raffia pyrkii varmistamaan, että verkkosivuston värit vastaavat mahdollisimman tarkasti todellisen tuotteen värejä. Asiakkaan on huomoitava, että tuotteet on tehty luonnonmateriaaleista, mikä sallii pienet erot väreissä ja koossa.
 
Katso kohta 2. Tuotteet ja takuu. Raffia ei tarjoa palautuksia, korvauksia tai vaihtoja, jotka johtuvat materiaalien ulkoasusta tässä kuvatulla tavalla. Nämä ovat kaikki erityisiä ainutlaatuisia näkökohtia, jotka asiakas hyväksyy ostaessaan tuotteita Raffian kokoelmasta.
 
Raffia ei vastaa tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista, asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista, eikä tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta.


9. MUUT EHDOT JA VASTUU

Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.